onsdag 6 juli 2011

Världens affärsidé

God eftermiddag!
I morse fick jag en sådan där smart idé. Affärerna älskar ju kommersiella högtider, till exempel alla hjärtans dag, mors och fars dag och för att inte tala om julen! Nu har jag själv kommit på något som knappt firas ute i affärerna (och det har antagligen sina anledningar...), nämligen fruntimmersveckan! Naturligtvis skulle man behöva ändra på namnet, annars skulle målgruppen naturligt bli kvinnor över 50 (om ens de kallar sig själva för fruntimmer). Tjejveckan eller bruddagarna skulle kunna funka. Tänk er, rabatter i klädaffärer för tjejer och kanske skulle biograferna bara sända romantiska komedier och dela ut gratis choklad och näsdukar. Snabbköpen skulle svämma över med chokladhjärtan och kort som det står "Till min kvinna" på, och blomsterhandlarna skulle binda "tjejbuketter" för glatta livet. Tänk vad affärerna skulle tjäna på detta jippo!

Nähä, inte det. Problemet skulle i så fall bli folk som blir ilskna som bin för att det inte är jämställt med en kvinnohögtid. Då får vi väl ändra lite i almanackan med namnsdagarna och vips så har vi en mansvecka också. Men varför gnälla på en kommersiell fruntimmersvecka egentligen? Hur många bryr sig om singlarna under alla hjärtans dag?

+ Grillade hamburgare.
- Bil utan AC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar