torsdag 7 juli 2011

Ålderstecken

God förmiddag!
Jag börjar visst bli gammal. För något år sedan vägrade jag att lyssna på något annat än RixFM på radio. När mamma, pappa och jag skulle iväg någonstans, gav jag inte upp förrän bilradion ställdes in på 107,3. Radio Kristianstad gick ju bara inte att lyssna på. Herregud, de kallar en låt för ny där fast den kom ut för ett halvår sedan! Och de har bara pratprogram hela tiden. Nej usch.

Idag är det lite annorlunda. Nu lyssnar jag gärna på P4. Ring så spelar vi, Melodikrysset och Förmiddag med Helene Persson är riktigt trevliga program tycker jag. Musiken är varierande, mer än vad RixFM någonsin kommer att uppnå. Frågan är vad denna förändring beror på. Jag tror det första fröet såddes för två år sedan, då jag på sommaren skulle städa vår källare. Mottagningen på radion där var så dålig så den enda kanalen som gick att få in var Radio Kristianstad. Jag blev helt enkelt tvungen att lyssna på en intervju med en sömnig kriminalförfattare samt ett program om camping. Detta räckte dock inte för omvändning. Men sedan vi för ungefär ett år sedan köpte en ny radio till köket (som inte heller vill få in RixFM trots att den står ovan jord) har jag börjat lyssna på Radio Kristianstad.

Jag börjar helt enkelt bli gammal. Eller i alla fall så pass gammal att jag kan uppskatta något mer än reklam och uttjatade dunkadunkalåtar på radion. Det känns faktiskt bra.

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar