måndag 18 juli 2011

Så kan det gå

God kväll!
Jag beklagar att jag inte har skrivit något inlägg på över en vecka, men det är svårt att pressa fram något halvhjärtat bara för att man ska skriva. Då väntar jag hellre tills inspirationen kommer över mig!

Jag reflekterade över en småsak idag. Eller nja, så värst liten är den inte om man tänker efter. Det sägs ju att om man går upp tidigt får man en extra dags till skänks, och nu har jag undersökt saken och kommit fram till att det stämmer. De senaste veckorna har jag varit så ini kattsingen trött och seg och allt jag förmår prestera under dagen är att välja vilken film jag ska se. Oftast har jag inte ens orkat det, utan har i stället fastnat framför The Sims 3.

Igår och idag har jag emellertid gått upp runt klockan åtta i stället för tjugo över nio (jag lovar, det ska mycket till innan jag klarar av att sova längre än så) och vad har hänt? Jo, jag har varit mycket piggare dessa två dagarna. Energin börjar avta så smått nu framåt kvällen, precis som naturen vill ha det. Pigg på dagen, trött på kvällen, i stället för tvärtom.

Jag vill absolut inte ge någon uppmaning till er som läser om att ni bör gå upp klockan åtta varje morgon, för det vill ni inte, och kanske går ni och lägger er klockan två och går upp klockan elva dagen efter. Dock vill jag bara konstatera att ordspråket stämmer. Du får en extra dag (och extra ork) till skänks om du går upp lite tidigare.

+ Har städat mitt rum idag...
- ... det var tråkigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar