söndag 3 juli 2011

Min katt är stabil

God kväll!
Djurvärlden fascinerar mig. Insekter, husdjur, fåglar och dammråttor. Jag skulle vilja titta in i deras hjärnor, se hur de tänker. Kanske är det så att djuren även fascineras av människan, men troligtvis är det så att de endast tycker att vi är korkade.

I morse vid frukostbordet satt jag och pratade i telefon i godan ro och när jag sedan skulle lägga på var jag tvungen att resa mig upp (nu snackar vi väggtelefon med snurrsladd, ingen bärbar här inte). Inget konstigt med det egentligen, jag brukar inte ha problem med att resa mig från stolar i allmänhet men just idag fanns ett hinder: min 7,5-kiloskatt Zingo satt och knaprade torrfoder snett bakom min stol. Detta såg inte jag, utan brakade rakt in i honom och det enda jag hade att hålla mig i var telefonluren. Som tur var blev Zingo lika rädd som jag och sprang in under köksbordet i rena förskräckelsen, annars hade jag väl trasslat in mina ben i honom. När jag återfått balansen och slutat skratta såg jag två gula ögon glo förvånat och irriterat på mig. Jag kunde nästan höra hans tankar: "Vad i helsike håller du på med, klumpeduns? Det är väl ett fritt land, jag får väl sitta var jag vill och käka utan att någon knuffar iväg mig?!"

Jag måste tillägga att han förlät mig sedan, efter att jag bett om ursäkt ett antal gånger. Han blev inte heller skadat av incidenten; en misse på nästan åtta kilo trampar man inte ihjäl så lätt.

+ Klänning: det finns inget bättre när det är varmt.
- Det är för varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar