tisdag 5 november 2013

Pepparkaksätarpremiär!

God kväll!

Idag åt jag säsongens första pepparkaka. Okej, jag erkänner, jag tog två. Men jag kunde inte motstå burken som stod i fikarummet på min praktikplats. Nyåkers stora hjärtan var det i burken, och jag tror nästan att de är min favorit. Tunna och med kraftig smak.

Femte november. Julen börjar verkligen närma sig.

Detta blir ett kort-kort inlägg. Lite för att jag bara ville säga att jag haft pepparkaksätarpremiär, men också för att jag egentligen borde plugga nu.


Pepparkaksbak anno 2007

Ha det bra
/Mari

P.S. Titeln på inlägget får mig att tänka på en barnbok jag läste när jag var liten. "Ludde lagar soppa". Han hade så många ingredienser i soppan att han fick kalla den "morotslökärtpotatiskorvpersilje-soppa". Bara som en liten parentes sådär. D.S.

1 kommentar: