söndag 24 november 2013

Kosta på sig i Kosta

God kväll!

Idag är det endast en månad kvar till julafton. Var tog november vägen? Jag som alltid brukar tycka att november är den gråaste, tråkigaste månaden på hela året. Regnigt, brunt och grått. Varken höstlöv eller snö. Men om en vecka är det första december och första advent. Hej vad det går.

I lördags tog jag och pojkvännen en tripp till Kosta outlet. Till alla er som aldrig har varit där, så är det kort och gott en galleria med bland annat en jättestor klädavdelning. På området finns även outletbutiker med glas från glasbruken, såsom Kosta Boda och Orrefors. I november och december finns det även en liten julmarknad utanför gallerian. Gjorde ett par småinköp i form av en tomte och några julkort. Hade en mysig dag där, och vi åkte därifrån precis när det började skymma och alla ljus tändes. Några av bilderna blev lite suddiga då jag fotade med mobilen åkandes i bilen. Nåja.

Idag gjorde jag några juliga matinköp - jag kunde inte motstå skumtomtarna och de där skumhjärtana med chokladöverdrag. Inte nog med det; jag hittade även senapsgriljerad kokt julskinka i påläggsskivor. En alldeles lagom förpackning för mitt enmannahushåll. Och har man köpt julskinka så måste man ju ha den på något, så jag köpte en vörtbrödslimpa. Med russin såklart. En sån som man skär själv, de är de bästa. Färdigskivade tenderar att bli torra så fort. Någon julsenap har jag inte, jag får nöja mig med lite vanlig tubsenap i så fall.

I kväll blir det en helkväll framför tv:n. Först är det Allt för Sverige och därefter det sista avsnittet av den otroligt spännande serien Bron. Lär bli några skinksmörgåsar till det... och kanske avslutar jag med glögg och pepparkakor.



1 kommentar: