måndag 4 november 2013

Juleljus

God kväll!

Var tar tiden vägen egentligen? Redan fjärde november och det är mindre än en månad kvar till advent. Butikerna har redan plockat fram sina julsaker och överallt annonseras om julmarknader. Jag har än så länge bara en julmarknad inplanerad i år, och det är Huseby julmarknad. Det blir tredje året i rad som jag åker dit, och jag kan bara inte missa denna mysiga marknad med hur mycket julkänsla som helst. Hantverk, mat, tomtar, glöggprovsmakning, you name it! Någon snö lär det ju inte bli till nästa helg då marknaden startar, men det gör inte så mycket. Snö lär det bli någon gång ändå.

Om jag har gjort några juliga inköp än? Jodå. Det är klart jag har. Härom veckan köpte jag ett batteridrivet blockljus från Rusta som faktiskt har inbyggd timer. Man tänder det, och så är det tänt i fem timmar för att nästa dag tändas vid samma tidpunkt igen. Smart! För några veckor var jag nere i mina hemtrakter och gjorde ett besök på Kiviks musteri där jag bland annat införskaffade en flaska äppelglögg. Kommer inte ihåg om jag har provat den innan, men den är säkert god. Äpplen, kanel och vanilj brukar vara en bra kombination! I helgen hittade jag äntligen en ljuskon som jag har letat efter. Ungefär tre decimeter hög och precis så som jag ville ha den. Längtar tills jag får tända den till advent! Den kommer göra sig mycket bra i ett av mina fönster.

Bara knappt en månad kvar nu alltså...

Ett datumljus har jag också fått tag på!

Ha det bra 
/Mari
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar