måndag 5 november 2012

Du blir aldrig för gammal för billig choklad

God kväll!

Vilken grå och trist dag det har varit idag. Regn, regn och åter regn. Det är inte konstigt att julen känns långt borta...

Förr om åren har jag alltid blivit lite irriterad på att julen börjar så tidigt i handeln. Redan i mitten av oktober hade julsaker åkt fram i affärerna. Men i år känner jag annorlunda. Jag är glad att det redan har smugit sig på, för med tanke på hur mycket jag kommer ha att göra i december med studierna kan jag redan nu börja julmysa. Om jag vill.

Redan nu har jag smygbörjat med en ljusslykta som skulle kunna vara lite julig, om man anstränger sig. Jag har dessutom fått en chokladkalender som jag kan gå och sukta efter. Jag brukar alltid ha minst en chokladkalender, gärna en sådan där billig som kostar en tjuga eller så. Inte för att de är speciellt goda, men jag har sedan jag var nio, tio år haft en sådan varje december och chokladbiten har jag alltid ätit innan frukosten. Det är något speciellt och lite busigt över att gå och äta choklad innan man ens hunnit plocka fram frukostflingorna... Den här chokladkalendern kommer jag dock att äta av dagtid. Jag har en känsla av att dessa bitar är lite större än i de billiga kalendrarna och det är ju synd att förstöra aptiten alldeles för mycket så tidigt på dagen. Köper ni chokladkalendrar?

Ha det bra
/Mari
Lite julig, om man vill.
Mm, choklad...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar