tisdag 17 juli 2012

Jag struntar i gröt och hundar

God kväll!

Efter att ha klickat runt en del här på bloggerplattformen, det vill säga slumpat fram olika bloggar, börjar jag fundera på om jag också ska skaffa mig en nisch på bloggen. Jag har stött på massvis med nischade bloggar. Det handlar om katter, hundar, småbarn, att vara ensamstående mamma, husrenoveringsprojekt och diverse sjukdomar.

Problemet är att jag nog inte är speciellt nischad själv. Jag skriver om det som dyker upp i skallen, vilket kan vara av väldigt skiftande natur. Snarare har jag regler för vad jag inte skriver om. Jag skriver till exempel aldrig om privata saker eller vad jag åt till frukost. "Tyvärr" är det emellertid just sådant som får flest läsare. Men jag behöver inte gå längre än till mig själv - jag skiter fullständigt i om någon bloggare har ätit havregrynsgröt med blåbär till frukost innan han eller hon gick ut med hunden. Folk gör sådant hela tiden. Jag vill inte läsa om vardagssaker - jag kan göra dem i stället.

Men åter till nischningen (är det ens ett korrekt ord?). Jag hade någon tanke om att skriva om sjuksköterskeutbildningen. Mitt liv som sjuksköterskestudent. Men hur kul blir det i längden? Idag hade vi föreläsning. Det var... intressant. Sedan hade vi seminarium. Det var... också intressant.


Eller detta kanske är något? Ska jag skriva om studentlivet? Om livet som blivande sjuksköterska. Och som medlem i eminenta Brygghuskören såklart, som är en given del i mitt studentliv.

Ska jag nischa min blogg tycker ni? Är jag för fladdrig i mina ämnesval för inläggen?


En väldigt onischad bild. 

Ha det bra
/Mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar