söndag 3 juni 2012

Mitt sommarlov är här!

God kväll allihopa!

Igår skrev jag terminens sista tenta och det känns så skönt! Har jag riktig tur har jag klarat alla delar, men om jag får göra om någon del går inte världen under. Tror jag i alla fall.

Nu har jag alltså officiellt sommarlov, eftersom terminen tog slut idag. På en söndag. Lite knasigt är det allt. Och vad som också är knasigt är att du inte kan slappna av direkt efter en tenta. Du har gått och laddat i flera veckor och dagarna innan är du helt slut. Så när tentan är skriven och du går därifrån med ett lätt sinnelag (om det har gått bra förstås) är du trots detta speedad som en surikat på koffein.

Det är först idag som jag verkligen har kunnat slappna av och efter eftermiddagskaffet var mina ögonlock så tunga och min kropp så slö att jag knappt orkade gå till min säng. Jag har börjat vakna till liv någotsånär, men seg är jag fortfarande. Kvällen ska tillbringas framför tv:n, så det så. Först ska jag titta klart på föreställningen Claes Eriksson MAX som mina föräldrar var vänliga nog att spela in. Sedan börjar det en ny serie som handlar om en barnmorska på 50-talet. Så jag har fullt upp...

Men alltså: sommarlov! Min första termin på sjuksköterskeprogrammet är avklarad och jag känner mig både stolt och tillfreds. Det kan nog bli något, det här. Och innan den andra terminen inleds har jag tre månader av underbar sommar framför mig.


Ha det bra
/Mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar