torsdag 14 juni 2012

En tanke till att lägga på högen

God middag!

Jag undrar när sommaren 2012 har tänkt att komma? Igår hade jag en liten förhoppning under förmiddagen, då det var varmt och kvalmigt, sådär som svensk sommar brukar vara. Timmen senare började det åska och regna. Jaha, det var den sommaren, tänkte jag, för nu är det tydligen höst. Men det är antagligen inte lönt att klaga på det blygsamma vädret, för i mitten av juli smäller det säkert till och blir så hett att man utan problem kan steka ägg på sin panna.

Tre av fem delar på tentan kom upp på nätet igår och det är alltid lika spännande/hemskt/ångestladdat att logga in och titta efter. Hittills har det dock gått väldigt bra. Det är så enormt skönt att få ett kvitto på att man har valt rätt utbildning och att man faktiskt har förstått någonting. Anatomi och fysiologi är faktiskt kul. Det är roligt att kunna saker om vår fascinerande människokropp och ju mer man läser desto mer förundrad blir man över att allt faktiskt fungerar, för det mesta i alla fall. För det finns faktiskt en hel mängd saker som skulle kunna gå fel...

Jag har faktiskt inte så mycket mer att säga idag. Ville mest skriva ett litet inlägg så att ni tappra läsare som rotar runt i min hög med tankar hittar en ny tanke.

Dagens positiva: min katt skrek som en stucken gris utanför min dörr i morse och när jag öppnade for han som en raket upp i sängen och började spinna innan han (efter lite trampande) lade sig till rätta. Mysfaktor: omätbar.

Ha det bra
/Mari

P.S. Den 10 juni var det exakt ett år sedan jag tog studenten. Och igår var det ett år sedan min bästa kompis och jag gjorde vår tripp till London!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar