lördag 1 december 2012

Da'n före da'n före da'n före...

God afton!

Då var vi här. Första december. Första luckan i glitterkalendern är öppnad, i chokladkalendern likaså. Min ljusslinga har jag hängt upp, datumljuset tronar på köksbordet och i bokhyllan har en glasgran tjuvstartat. Ljusstaken sätter jag upp innan jag går och lägger mig, men tänder den, det gör jag inte förrän i morgon bitti. Det är ju först då som det är första advent.

I morgon, ja. Då tänkte jag vara med på något som kallas EFIT - Ett Foto I Timmen. Utmaningen hittade jag på denna fina julblogg. Det går alltså ut på att man varje timme under hela första advent tar ett foto och lägger upp det på bloggen. Jag tänkte göra något collage av bilderna sedan och posta här. Jag ska försöka komma ihåg detta och anta utmaningen!

Årets tv-kalender, Mysteriet på Greveholm, har jag naturligtvis tittat på. Eftersom jag är uppväxt med "originalet" vill jag se om uppföljaren kan bli bra! Lika bra som den gamla tror jag inte den blir, men den verkar åtminstone bli trevlig av första avsnittet att döma.

Jag minns när man var liten och tiden i december gick långsammare än i någon annan månad. Datumljus har vi haft under hela min uppväxt, och jag tyckte att de aldrig ville bli kortare. Räknade numren, hur många dagar är det kvar? Alltid var det för många. Så känner jag inte längre. Jag hade snarare lagt till några extra dagar, så jag hinner med både skola och att njuta av ordentligt julstämningen...

Ha det bra
/Mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar